toMAgo

   

toMAgo

Postupak toMAgo, prema svojoj autorici Mariji Igaly,
uključuje nekoliko faza.

Početak su priroda i čovjek.

Tu je naglasak na promatranju biljnog svijeta. Cvjetovi u svim svojim
razvojnim stadijima, njihovi sitni dijelovi, nježnije strukture listova i one
male sjemenke – to su naše boje i kistovi.

Nakon ubiranja (potrebne su samo vrlo male količine),
slijedi postupak pažljivog prešanja.

Nakon nekoliko dana, naš prirodni materijal je spreman za sljedeću
fazu – izrada same slike (minijature).

Taj dio uz pripremljene latice uključuje pincetu, podlogu (filc) i okvir.
Dakle, nema ljepila.

Upravo taj izostanak lijepljenja otvara mogućnost za
zadnju fazu: kompjuterska obrada.

Nakon skeniranja autor slike ima slobodu uvećati,
mijenjati ili na bilo koji način doraditi svoju sliku.

Promjena boje podloge, isticanje sitnih cvjetnih dijelova koji se
golim okom ne vide, obrada kontrasta, nijansi…

Na kraju se konačni rezultati otisnu na papirima različitih formata – već
prema uvećanju koje se želi prikazati.

Na izloženim radovima upravo je to napravljeno.
Oni su rezultat maštovite kompjuterske obrade, ili igre, gdje je prvotna
namjera bila pokazati koje su mogućnosti prikaza onog što priroda u sebi
tiho stvara. Neki su dijelovi naglašeni, neki posebno istaknuti, nekima je
izmijenjena boja.., ali zapravo nije napravljeno ništa novo što ta krhka
biljčica već nije imala u sebi.
Samo su kroz svojevrsnu igru različiti segmenti prikazani u
različitim kombinacijama.

Gabrijela Leskovar i Vanja Ljoljić
Zagreb, prosinac 2011.